Vytvoření místnosti |
. |
||
|
||
Všechno budu názorně ukazovat dvěma pohledy, první ze shora (vpravo nahoře) a | ||
druhý ze strany (vpravo dole), potom ještě občas pohled z kamery (vlevo nahoře). | ||
Ve Worldcraftu je stavění místností jako stavění z lega. Klikněte v levém menu editoru | ||
na Block Tool a v pravém horním okně udělejte kostku a zmačkněte ENTER - tím | ||
vložíte navrhnutou kostku a to bude podlaha místnosti. (když mačkáte ENTER, kurzor | ||
myši musí být v některém ze tří editačních oken) | ||
ze shora |
||
ze strany |
||
Potom v tom samém okně udělejte na spodní straně kostka obdélník, to bude stěna | ||
místnosti, v okně vpravo dole si pak upravte velikost stěny. | ||
ze shora |
||
ze strany |
||
Až budete mít všechny čtyři stěny, tak udělejte ještě strop, ať je místnost kompletní. | ||
ze shora |
||
ze strany |
||
Teď když je místnost hotová, chtělo by to taky podívat se pořádně jak vypadá. | ||
V levém menu klikněte na ikonu kamery a tahem v okně vložte kameru. Když vložíte | ||
kameru, ihned se zobrazí její pohled v levém horním okně editoru. Kamerou lze různě | ||
pohybovat tažením za jeden nebo druhý konec, nebo přímo v levém horním okně. | ||
Kamer můžete mít kolik chcete, určitě je využijete třeba při dělání tlačítek apod... | ||
ze shora |
||
ze strany |
||
Takže
když máte vloženou i kameru tak by bylo dobré místnost si
otexturovat. Klikněte v levém menu na ikonu Toggle texture
application.
Naskočí vám tato tabulka - > (Face Properties) Teď si označte spodní část místnosti tak aby vám v pohledu kamery zčervenala. Klikněte v tabulce Face Properties na Browse a najďete si nějakou texturu podlahy, když ji máte klikněte na ni dvakrát a skočíte opět do tabulky Face Properties. Teď klikněte na Apply a podlaha dostane vybranou texturu. Tabulku Face Properties klidně zavřete a místnost je hotová. |
||
!!! Místnost jde také vytvořit jednodušeji. Stačí když si vložíte kostku tak velkou, | ||
jak velkou chcete mít místnost a přes pravý klik myši zvolíte Hollow a zadáte jen | ||
šířku sťen. Sťeny pak rozdělíte ze vzniklého celku přes pravý klik myši a Ungroup. !!! | ||
. |
LionSoft 1995 - 2003 Richard Kadeřábek hl.webmaster@unrealeditor.cz