Vytvoření místnosti

.

Všechno budu názorně ukazovat dvěma pohledy, první ze shora (vpravo nahoře) a
druhý ze strany (vpravo dole), potom ještě občas pohled z kamery (vlevo nahoře).
Ve Worldcraftu je stavění místností jako stavění z lega. Klikněte v levém menu editoru
na Block Tool a v pravém horním okně udělejte kostku a zmačkněte ENTER - tím
vložíte navrhnutou kostku a to bude podlaha místnosti. (když mačkáte ENTER, kurzor
myši musí být v některém ze tří editačních oken)

ze shora

ze strany

Potom v tom samém okně udělejte na spodní straně kostka obdélník, to bude stěna
místnosti, v okně vpravo dole si pak upravte velikost stěny.

ze shora

ze strany

Až budete mít všechny čtyři stěny, tak udělejte ještě strop, ať je místnost kompletní.

ze shora

ze strany

Teď když je místnost hotová, chtělo by to taky podívat se pořádně jak vypadá.
V levém menu klikněte na ikonu kamery a tahem v okně vložte kameru. Když vložíte
kameru, ihned se zobrazí její pohled v levém horním okně editoru. Kamerou lze různě
pohybovat tažením za jeden nebo druhý konec, nebo přímo v levém horním okně.
Kamer můžete mít kolik chcete, určitě je využijete třeba při dělání tlačítek apod...

ze shora

ze strany

Takže když máte vloženou i kameru tak by bylo dobré místnost si otexturovat. Klikněte v levém menu na ikonu Toggle texture application.

Naskočí vám tato tabulka - >

(Face Properties)

Teď si označte spodní část místnosti tak aby vám v pohledu kamery zčervenala. Klikněte v tabulce Face Properties na Browse a najďete si nějakou texturu podlahy, když ji máte klikněte na ni dvakrát a skočíte opět do tabulky Face Properties. Teď klikněte na Apply a podlaha dostane vybranou texturu. Tabulku Face Properties klidně zavřete a místnost je hotová.

!!! Místnost jde také vytvořit jednodušeji. Stačí když si vložíte kostku tak velkou,
jak velkou chcete mít místnost a přes pravý klik myši zvolíte Hollow a zadáte jen
šířku sťen. Sťeny pak rozdělíte ze vzniklého celku přes pravý klik myši a Ungroup. !!!
.

LionSoft 1995 - 2003  Richard Kadeřábek  hl.webmaster@unrealeditor.cz