Vláček |
Tato stránka je trochu obsáhlejší a proto bude na modemu 56k nabíhat cca 2 minuty.
. | |
Nejdřív si vytvořte větší místnost se světly a player startem. Asi jako na obrázku. | |
ze shora |
|
ze strany |
|
Potom si třeba vedle player startu vytvořte nějaký vozík přesně tak jak by měl vypadat. | |
ze shora |
|
ze strany |
|
Doprostřed umístěte
kostku a otexturujte ji texturou ORIGIN.
Kostka potom nebude vidět. Jak si jí umístíte teď, tak potom bude i taková mezera mezi vozíkem a zemí. |
|
Označte najednou vozík i kostku a přes právý klik myši zvolte Tie to entity. |
|
A nastavte že je to func_tracktrain a následně i některé hodnoty: | |
v name nastavte train1, | |
v Distance between the wheels - 128, | |
v Height above track - 0, | |
ve Speed - 512, | |
ve First stop target - path1. | |
Vozík by pak měl být fialový. | |
ze shora |
|
Teď si najděte třeba texturu AAATRIGGER, kvůli odlišení, vytvořte na vozíku velký | |
obdélník, v podstatě na celou jeho plochu, jako na obrázcích a dejte mu tuto texturu. | |
ze shora |
|
ze strany |
|
Označte si ten obdélník a přes právý klik myši zvolte Tie to entity a nastavte že je to | |
func_traincontrols a jméno mu dejte train1. | |
Teď vložte entitu path_track - ta nám určuje dráhu vozíku. |
|
Vložte jí polovinu její velikosti nad zem a umístěte ji doprostřed vozíku. | |
ze shora |
|
ze strany |
|
Nastavte name - path1 a next stop target - path2. | |
Umístěte druhý path_trach a nastavte mu name - path2 a next stop target - path3. | |
ze shora |
|
Nebudu zde dávat obrázky ke každému path_track, následující obrázek znázorňuje | |
postavení všech path_track, pro nás je důležitý path3 a přepínač, tvoří nám | |
právě potřebnou vyhybku pro vlak. | |
Označte si tedy path3 a nastavte mu navíc Branch Path na path4a, to ukazuje na | |
vedlejší kolej. | |
ze shora |
|
Potom si někde vedle path3 udělejte přepínač jako na obrázku. | |
ze shora |
|
ze strany |
|
Nastavte mu Targetted object - path3. A ve Flags Don't move a Toggle. | |
No a vláček je hotov, stačí nasednout a použít ho. Viz. Tutorial Level 4. | |
! Pokud se vám stane že po spuštění je vozík obráceně, tak ho stačí jen v editoru | |
otočit. ! | |
!!! Pokud byste chtěli třeba při spuštění vyhybky zapnout světlo, tak se dá do targetu | |
přepínače směrování na func_multimanager a vše co chcete spustit do něj napíšete. !!! | |
. |
LionSoft 1995 - 2003 Richard Kadeřábek hl.webmaster@unrealeditor.cz