Pár věcí o modu


Kdo chce začít dělat mod a neví přesně jak, tak je tu pár věcí. Takže první věc co byste měli udělat je že si v hlavním adresáři Half-Life vytvoříte adresář pro váš mod, třeba C:\Half-life\mujmod. To co by měl tento adresář obsahovat bylo již napsáno v části "Co musí obsahovat váš mod" ale je zde ještě pár věcí. Když děláte váš mod tak byste neměli do vašeho adresáře dávat příliš mnoho zbytečných věcí, už kvůli velikosti jestliže to budete chtít někomu poslat. Když editujete tak všechny věci, modely, textury a zvuky editor normálně bere z original paku Half-Life.

 

Třeba když chcete do vašeho levelu dávat textury tak je nemusíte exportovat z původního *.WADu nebo dokonce původní *.WAD kopírovat do vašeho adresáře, to vůbec ne. Textury to prostě bere pořád z HL. Ovšem když chcete použít vlastní texturu tak to si vlastní *.WAD vytvořit musíte. Také všichni kdo mají nainstalovaný HL nemusejí mít všechny modifikace co máte vy, takže když chcete použít nějakou konkrétní texturu z jiného modu než přímo z HL tak je lepší ji vyexportovat a naimportovat do svého *.WADu. 
 
Dál co se týká modelů a zvuků a všech ostatních věcí, tak když chcete použít něco jiného než je v original HL, např. budete chtít změnit vojáka nebo doktora kterého jste stahli někde z internetu, tak si ve vašem *.PAKu vytvoříte adresářovou strukturu stejnou jako je v original HL a v místě kde je třeba ten doktor nakopírujete svůj model. Ve hře se pak automaticky objeví váš nakopírovaný model. Např. v original *.PAKu je adresář models a vněm postava jmenující se scientist.mdl, tak si ve vašem *.PAKu vytvoříte také adresář models a vaší postavu pojmenujete taky scientist.mdl a nakopírujete tam.
  
Takže do vašeho adresáře přidáváte jen věci které chcete změnit jinak se vše používá z original HL.
 

LionSoft 1995 - 2003  Richard Kadeřábek  hl.webmaster@unrealeditor.cz