Automatický Load a Save ve hře


Jednu docela důležitou věc byste měli dávat do svých levelů, je to automatické uložení pozice.

Ono by se každému nemuselo líbit to že když ve hře zdolá nějakou těžkou lokaci a za posledníma

dveřma v levelu ho někdo sejme, se zase objeví na začátku levelu, nebo hůř na začátku vaší epizody.
Takže zde popíšu automatický save a případný load. Ukážu to na příkladu kdy třeba budete potřebovat
pro spuštění nebo otevření nečeho doktora a toho by vám nějaká příšera zabila. Takže si vložte
do levelu doktora, pak entitu player_loadsaved a udělejte si dvě entity s pomocí známé textury
AAATRIGGER, ty entity po převedení na entity zvolte trigger_autosave. V podstatě by stačila
jenom jedna, ta druhá tam je jenom pro ukázku. Tu první byste měli umísťovat hned na začátku
levelu aby se pozice uložila po vstupu do levelu a ty další třeba právě za nějakým náročnějším
místem v levelu. Následuje nastavení jednotlivých entit.

monster_scientist (doktor) - Nastavte mu do TriggerTarget LOAD a do Trigger Condition DEATH

player_loadsaved - Do Name LOAD, do Message To Display třeba "ted se nahraje quicksave", v

                                Reload delay můžete určit zpoždění před spuštěním a možná ještě ve

         Fade Color si můžete zvolit barvu pokud chcete jinou než černou.

trigger_autosave - u těchto entit se nic nenastavuje, jen jí uděláte a dáte na místo kudy hráč projde

                                a tím si uloží pozici

Teď když zabijete doktora, level skončí a načte se save. Samozřejmě že těch sejvů si tam můžete
vložit kolik chcete ale nic se nemá přehánět, takže tak dva možná tři ale to už je i tak dost,
no ale to nechám na vás.

Není to nic složitého a máte o 50% větší šanci že hráč dohraje váš level či epizodu.

Viz. level loadsave.rmf
.

LionSoft 1995 - 2003  Richard Kadeřábek  hl.webmaster@unrealeditor.cz