Vkládání objektů v UT2003

Editor 3.0


Nedílnou součástí UT2003 jsou hotové objekty tzv. Static Mesh. Jsou to třeba objekty

jako stromy, kameny, sloupy, brány, výtahy (vysvětleno dále v textu), celé podlaží nebo
různé domy či strážní věže plně vybavené podlažími. O tuto věc je rozšířen Editor 3.0.
Pro Editor 2.0 sice existuje program Mesh Maker který není vůbec špatný a umí udělat
mesh z čehokoli co vytvoříte v editoru ale práce je trochu složitější než např. v 3D Studiu
nebo v jakémkoli jiném modelovacím programu. V Editoru 3.0 byste v podstatě mohli
udělat celý level jen z těchto objektů, je to i rychlejší způsob tvorby levelů. Jinak se snad
ani už levely pro UT2003 nedělají, starý způsob nahradil tento novější styl práce.
Ovšem ten starý způsob asi bude chybět  té části lidí která neumí pracovat s
3D programy a tím nemá tu možnost udělat si objekt podle svého jako v Editoru 1.0 a 2.0.
Takže teď je to spíš záležitost 3D grafiků, ovšem z nabízejícího se množství objektů
si můžete udělat tak level podle svých představ, stačí si projít jen všechny objekty
které jsou součástí UT2003. No a teď jak tedy ty objekty vložit, klikněte nahoře v nástrojích
na ikonu Static Mesh Browser . Otevře se vám okno kde si vybíráte objekty.
Takže si přes File otevřete nějaký soubor s objekty, otevřel sem Egypt_techmeshes_Epic.
Jak vidíte na obrázku, je vidět zrovna brána se schody, v levém sloupci si můžete listovat
a objekt který chcete jenom označíte a přes pravé tlačítko kde ho už budete mít v nabídce
jen vložíte do levelu. Doporučuji si projít všechny soubory a případně si poznačit kde je co za
objekty, ušetří vám to pak čas až budete potřebovat třeba strom nebo schody.

A jak je to vlastně s movery. Pokud chcete vložit třeba nějaký mesh jako mover,

nějaký výtah(obrázek níže),tak si ho zase označíte a kliknete na ikonu pro mover.
 Vloží se vám ten označený objekt ale už jako mover a jako s moverem s ním můžete zacházet.

Jinak samozřejmě potřebujete nějaký prostor abyste do něho mohli vkládat všechny tyto
objekty. Takže si udělejte tak velkou místnost jak velký bude váš level pokud použijete jenom
meshe, jinak můžete dělat místnosti starým způsobem a přikrášlit je nějakým tím meshem.
 

LionSoft 1995 - 2004  Richard Kadeřábek  webmaster@unrealeditor.cz