Vlastní vozidla do UT2004

2. textura (jednoduše), důležitý krok pro správné zobrazení ve hře


V této části proberu dva body které v DVD tutorialu nejsou. Nevím jestli to byl záměr autorů tyhle dvě věci tam nedat, nebo si myslely že je to vysvětleno jinde. Ale pro člověka kterého zajímá čistě dělání vozidel to je věc bez který by jeho vozidlo vůbec v editoru nefungovalo. Jedná se o méně důležitou věc která by se ještě dala pochopit z dělání postavy, ale hlavně jde o druhou věc díky které se vám ve hře váš model zobrazí, bez ní by tam zmizel.

Takže začneme tou druhou částí. Označte si model, doporučuji si v pohledu kde máte nalevo strom všeho co v modelu máte,

označit si jednotlivé položky a ne grupy, v grupách to nefunguje, nebo ne úplně. Takže si je tedy jednotlivě označte tak aby byl označen komplet model.

Pak použijte funkci Polygons - Triangulate, právě tato funkce vám zaručí funkčnost modelu.

Váš model by měl vypadat asi takhle.

A teď popíšu tu texturu i když jsem to původně nechtěl dělat. Nebudu to vysvětlovat podrobně, texturování je kapitola sama pro sebe. Ale popíšu jednodušší možnost která jde udělat.

Dělejte to po částech, po jedné, označte si třeba hlavní prostřední část modelu a spusťte nahoře z menu Window - UV Texture Editor. Označená část modelu se vám zobrazí takto,

v Texture Editoru si z menu zvolte Normalize UVs a obrázek bude vypadat takto.

Zmenší se vám to, všechno musíte dostat do tohoto čtverce. Všechny části si můžete tady zmenšit a porovnat vedle sebe. K tomu se použije ikona Split Selected UV a pak si to prostě zmenšíte tak aby se vám jednotlivé části naskládaly tak aby se nepřekrývaly. Po použití této funkce vám na obrázku v Texture Editoru naskočí na vertex body zelené tečky a v tu chvíly už můžete použít normální move nebo scale tool na úpravu velikosti a pozice.

Když to budete mít hotové tak použijete funkci Subdivs - UV Snapshot.

Tím si vyexportujete vlastně takový základ textury na kterou namalujete vaší.

Pak si ji přiřadíte modelu (bude popsáno dále v návodu) a textura modelu je hotová. Samozřejmě že to texturování jde udělat daleko lépe a složitěji ale tohle je opravdu "very easy" :) způsob jak si udělat texturu. Pokud někdy bude čas udělám jednu část jen na texturování ale říkám dopředu je to zdlouhavé.

 

LionSoft 1995 - 2006  Richard Kadeřábek  webmaster@unrealeditor.cz