Něco o moverech |
|
Začneme obyčejným moverem (U/UT), třeba pro dveře. Takže když máte udělaný otvor |
pro dveře a červenou kostku máte vytvarovanou do velikosti tohoto otvoru, tak kliněte na |
ikonu Add Mover Brush
|
Teď mu musíte nastavit jeho pohyby, kam se bude odsunovat, jmenují se KEYFRAME. |
Postup jak nastavit KEYFRAME je v návodu. A teď pár věcí které je dobré nastavit. |
Budeme se bavit o záložce MOVER v jeho Properties, o nejvíc používaných nastaveních. |
Takže první položka se jmenuje bDamage Triggered, když je její hodnota na TRUE, |
tak mover můžete aktivovat střelou. |
Druhá položka se jmenuje bDinamicLightMover, když je její hodnota na TRUE, |
tak mover se přizpůsobuje okolnímu světlu. Dinamicky mění světlo a stín. Pokud byste |
nechaly hodnotu na FALSE, tak mover bude mít neměnnou světlost. |
Další důležitá položka se jmenuje bTriggerOnceOnly, když je její hodnota na TRUE, |
znamená to že mover se pohne pouze jednou a v otevřené pozici už zůstane. |
Další je MoverEncroachType, tím nastavujete chování moveru když mu například stojíte |
v cestě, má čtyři možnosti, první je ME_StopWhenEncroach, znamená to že když do |
vás mover narazí tak se zastaví, druhá je ME_ReturnWhenEncroach, teď se zase |
mover vrátí na základní pozici, třetí je ME_CrushWhenEncroach, teď když do vás narazí |
tak vásusmrtí, čtvrtá je ME_IgnoreWhenEncroach, jednoduše vás ignoruje. |
Další položka se jmenuje MoverTime, ta určuje rychlost jakou se bude mover pohybovat. |
Pak je tu NumKeys, tím určujete kolik má mít mover pohybů, lze zadat celkem osm |
pohybů 0 až 7, lze jich zadat i více, třeba 15 ale zatím jsem nepřišel na způsob jak |
přinutit mover aby se hýbal dále než za keyframe 7 a neignoroval další. |
No a poslední, taková důležitá položka se jmenuje StayOpenTime, tím určíte jak dlouho |
má mover čekat v otevřené poloze, nebo pokud je více keyframů tak i v těch ostatních. |
Ale pozor, nemůžete určit každému keyframu zvlášť čas, určujete ho pro všechny stejně. |
A pokud by stále ještě někdo nevěděl jak v Editoru 2.0 udělat mover, tak ať si ztahne |
z DOWNLOADU animaci vytvoření moveru, je to animace která vám ukáže jak udělat |
mover. |
|
LionSoft 1995 - 2004 Richard Kadeřábek webmaster@unrealeditor.cz