3D modely v UT2004

Modely UT2004 / Maya 5.0 Personal Learning Edition


Pokud si chcete udělat vlastní static mesh do UT2004, není to těžké. U original UT2004 je přiložen program Maya 5.0 Personal Learning Edition. Nemá to úplně všechny funkce ale má to vše co potřebujete k vytváření vlastních objektů. Přiložen je i plugin pro Mayu 5.0 a to právě Unreal Tournament 2004 Exporter. Díky němu můžete takřka okamžitě váš vytvořený objekt vyexportovat přímo do Unreal editoru a hned ho použít, bez jakýchkoli zdlouhavých konvertů apod.

 

Nejdříve tedy několik málo slov o Maye. Jak můžete vidět na obrázku Maya je na první pohled jako každý jiný editor.

Jsou zde 4 pracovní okna včetně jednoho 3D s možností přepnout si jakékoli z nich na celou pracovní plochu. Samozřejmostí jsou ovládací prvky jako je MOVE, ROTATE nebo SCALE. A skoro pořád používáte číselné parametry osy X,Y a Z. Takže 3D editor se vším všudy. Nebudu jmenovat všechny panely nástrojů co Maya obsahuje, to až v průběhu práce.

 

Asi nejdůležitější je vědět jak se v pracovních oknech pohybovat. Je to trošku jiné než například v 3D Max Studiu ale po pár zvládnutých tutorialech třeba rovnou z obsažených v Maye si rychle člověk přivykne tomuto ovládání. Pohyby se provádějí přes tlačítko ALT a tři tlačítka na myši.

 

ALT + pravé tlačítko myši a pohyb myší dělá zoom, přibližuje nebo oddaluje objekt.

ALT + levé tlačítko myši a pohyb myší otáčí objekt, pouze v 3D okně.

ALT + prostřední tlačítko myši a pohyb myší pohybuje oknem nahoru nebo dolu.

 

Maya má spoustu různých postupů práce čímž se dá značně urychlit vytváření vašich objektů. Některé postupy budou vysvětleny v průběhu ukázkových tutorialů, které budou brzy následovat.

  

LionSoft 1995 - 2005  Richard Kadeřábek  webmaster@unrealeditor.cz