Váza kterou se dá posunovat a rozstřelit

Unreal i UT


Nedjříve si otevřete Milk Shape 3D. V něm si vytvoříte vázu podle vašich představ. Doporučuji použít jednu texturu. Pro příklad udělám jednoduchý tvar.

 
Když máte model hotoví, nemusíte přidávat žádné jointy, prostě tak jak je ho přes menu nahoře vyexportujete jako Unreal/UT 3D.
Vyexportuje vám to tři soubory. *.uc je soubor pro kompilaci, další dva *.3d jsou jeden s meshem a druhý s animací objektu.
Soubory vložte do připraveného adresáře. *.uc do Classes, *.3d do Models kam si dejte i texturu (mohli byste dát texturu do samotného adresáře ale není to nutný), a v Sound byste měly mít zvukoví soubory. Jelikož je to váza tak budou dva, jeden pro sunutí a druhý pro zastavení. Tyto zvuky si můžete vyexportovat z editoru.
Teď si otevřete soubor *.uc a musí se zde upravit pár údajů. První je hned nahoře před středníkem, standardně vám to tam hodí Actor, musíte to přepsat na Decoration. Další věc je že dopíšete cestu s texturou. Pak přidáte následující dva řádky pro zvuky a za nimi script který vám udělá to že váza půjde rozstřelit. Můžete si ho zkopírovat z původní vázy z editoru.
Dále si v adresáři system v unrealu otevřete soubor unreal.ini a najděte si část údajů která začíná [Editor.EditorEngine] a na konec připište řádek s našim novým objektem. Máme ho v adresáři dekorace01 takže tam připište dekorace01.
Dál si otevřete příkazový řádek aby byl vidět průběh kompilace. Přesuňte se do adresáře system v unrealu a napište příkaz UCC MAKE. Tím začne kompilace a kompilátor vám zkompiluje všechny nové objekty zapsané v unreal.ini které ještě nejsou vytvořeny v adresáři system. Pokud byste udělali nějakou úpravu modelu a chtěli to zkompilovat znovu, tak původní soubor musíte z adresáře system smazat, protože jakmile ho kompilátor vidí tak ho automaticky přeskočí a jede dál, nepřepíše ho.
Po úspěšné kompilaci si spusťte editor a jelikož máte napsaný objekt v unreal.ini tak ho nemusíte loadovat (po kompilaci objekt z unreal.ini zase smažte). Otevřete si Actors a pravým tlačítkem klikněte na dekorace01.
Teď následuje zbytek nastavení v editoru aby vám váza vůbec fungovala. V položce Advanced dejte bStatic na False, V Collision dejte vše na True kromě bprojTarget (zde můžete nastavovat i rádius a výšku kolize), v Decoration dejte bPushable na True a nastavte ty dva zvuky pro sunutí a zastavení, když se podíváte do SoundFX tak je uvidíte naimportované v dekorace01, stačí je jen označit a zadat v properties dekorace01. Další nejdůležitější věc, otevřete si ještě Mesh Browser a najděte si tu dekoraci, pak ji vložte do položky Mesh, a ještě v DrawType nastavte DT_Mesh
Teď jen dole klikněte na Save, najděte dekorace01 a klikněte na save.
Pokud bylo vše dobře nastaveno tak teď byste měli moct normálně vkládat dekoraci.
Soubory ke stažení:
Objekt v MilkShape3D
Celý adresář pro kompilaci
Ukázkoví level
 

LionSoft 1995 - 2004  Richard Kadeřábek  webmaster@unrealeditor.cz